Sunday 29 January 2017

Cerita Quasimodo, TrSr dan CBF Minggu Lepas

Assalamualaikum,

Minggu lepas, consider minggu kedua CS try teknik quasimodo/HHLL, TrSr dan CBF. Belum ada kesempatan hendak menggunakan teknik CP-IRN. 

Mungkin lepas ini nak letak pips count.. hmm. Ataupun buat jurnal.. atau buat myfxbook atau join ff.com.. mudah untuk buat ulangkaji.. masih memikirkan..

Teknik Quasimodo dan CBF sememangnya memberi profit, teknik TrSr rekod hit profit tanpa loss sehingga hari rabu sahaja. 

Trade hari khamis membuktikan mental CS belum kuat untuk lakukan cut loss 50% dari equity. Trade hari khamis TrSr juga menguji mental kerana pada hari itu berlaku revenge trading dan ada unsur-unsur hope dalam trading. Sepanjang weekend memikirkan cara untuk perbaiki... Apapun hari ini, decide untuk cut loss..

CS cuba maintain semua rule untuk trade cara TrSr ala CS. Lagipun tiada siapa yang betul2 dapat copy 100% dan fahami apa yang ada di minda owner TrSr. Pemahaman hanyalah berdasarkan tontonn video. 

Apapun, pengajaran dari minggu lepas, CS akan mula letakkan SL untuk teknik TrSr untuk elakkan gangguan emosi. CS akan letak stop loss sehingga dapat kenalpasti permainan TrSr. Untuk minggu ini dan seterusnya, SL untuk TrSr adalah berdasarkan daily ATR. Jika price banyak ke arah mencari SL pada minggu ini, maka SL akan diubah kepada satu range yang lebih besar...

CS akan mulakan konsep No Indi, No TP dan No SL dalam teknik TrSr selepas memahami game ini. So let's see what will happen next week... Minggu ini banyak news merah, market gerenti move gila-gila... May Profits With Us..

Tips minggu ini, CS ambil dari ff.com oleh strat.. Revenge trading berlaku pada minggu lepas walaupun dah nampak market structure berubah.. sebijik seperti tuan strat cakap...

Boleh baca disini..

Ignoring Price Structure.

At the time of my short entry, PRICE had made a low, a high, a higher low and a higher high - so what comes next - a HIGHER LOW!

So why did I enter short in a bullish PRICE STRUCTURE? I wish I knew - I can only put it down to loss of focus and concentration (again).

Fortunately, I protected my position with a tight stop loss so the damage was not too bad.

Worse than the small loss was not trading long having identified the bullish PRICE STRUCTURE!

Write and read 1,000 times - "I MUST FOCUS AND CONCENTRATE WHEN TRADING"


1 comment: