Sunday 26 June 2016

Identical Patterns Dalam Setiap Time Frames

Time Frames mungkin berbeza.. tapi terdapat beberapa bentuk semasa price action dan price reaction membentuk 'pattern's yang sama dalam setiap timeframes.

1. Jika kita melihat price, maka patterns price bar atau cs pada setiap time frame terdiri daripada
  1. CRS patterns breaks previous bar Low.
  2. CRS patterns breaks previous bar High.
  3. Inside Bar
  4. Outside Bar
  5. Engulfing Bar
Pattern 'cs' yang terbentuk akan terdiri dari 5 'cs' pattern di atas..


2.  Jika kita assess setipa tempat u-turn

Maka kita akan dapat kenalpasti

a) Lembah (Low) dan Puncak (High)
b) Jarak dari low ke high lebih panjang daripada jarak dari high ke low. Jarak yang lebih panjang dikenali sebagai impulse wave dan jarak yang lebih pendek dikenali sebagai correction wave.

Jika kita flip ke setiap time frames yang lebih kecil. Kita akan sentiasa berjumpa dengan 3 pattern ini.

Jika kita dapat mengenalpasti patterns 'impulse wave' di ikuti dengan 'correction wave'. Dengan mudah kita dapat mengenali trend memandangkan 'impulse wave' merupakan trend wave.

Impulse wave dalam time frame yang besar mungkin terdiri dari 'cs' atau price bar pattern. Jika 'correction wave' berada within 'impulse wave' - jika kita flip ke time frame yang lebih kecil, 'correction wave' mungkin inside bar.

Jika price semasa uptrend, 'correction wave' akan break previous 'impulse wave' high dan jika trend semasa downtrend 'correction wave' akan break previous 'impulse wave' low. Jika kita flip dalam time frames besar, ia seumpama inside bar breakout.

Jika terdapat beberapa 'wave' di dalam previous 'impulse wave'.. Dalam situasi ini, patterns yang terbentuk samada 'triangles' yang mungkin 'symetrical' , 'ascending' atau 'descending' triangle. Jika kita flip dalam time frame yang kecil, ia mungkin terbentuk dari multiple inside bar.

Price 'u-turn' di puncak dan di lembah, juga membentuk patterns yang dapat ditemui pada setiap times frame.

Jika mata kasar kita mampu untuk mengenalpasti setiap puncak dan lembah, maka dengan mudah kita dapat mengenali pergerakan trend semasa setiap currency samada menaik atau menurun.

No comments:

Post a Comment